måndag 29 mars 2010

En Diet - i Bilder!

Hur var det, bilder säg mer än tusen ord?

- Alla bilder är förstoringsbara!


Var bara tvungen att ta med denna bild, känslan av att hämta ut paket på posten.. känns som Julafton varje gång :)



Badrumsvågen köpt på Claes Ohlson 499kr. Väger mig varje morgon direkt efter uppvaknande, på tom mage.



Måttband köpt på Gymgrossisten 19kr.



Matvåg köpt på Lidl 129kr.




Från vänster:

Omega-3
Jordnötsmör
C-Vitamin brustablett
Beta-Alanin
Kreatin 100% rent
L-Leucine
Opti-Men - Multivitamin
Caffeine x3
Vitlöksolja

Bonus! Kreatin+Beta-Alanin?



Till 3 av dagens 5 mål om förtärs 2 Omega 3, 1 Multivitamin och 1 Vitlökspiller. En koffeintablett tas vid behov innan träning.



Proteinpulver Whey-100



En portion Jordnötsmör, 45g.



En portion Protein, 39g



Tadá! Ett mål mat :)



Dag 1 till 22!



Dag 1 till 22! - mer fakta

Jag vet..jag har en hemsk handstil när jag inte bryr mig om att andra ska kunna läsa..



Dag 23 - 33! - Nu med förbättrad journalföring! Gjord i Excel, kan laddas hem här!



Exempel på ätardagar! Ätardag nr.2 gick jag till överdrift, nu senast i fredags syns det att jag åt mer..kontrollerat.

Som referens bifogar jag även två olika MÅL som jag kunde trycka i mig innan dieten. Det är alltså något jag inte kommer vilja och förhoppningsvis inte kunna heller för den delen, när dieten är avslutad :)



Krögarpytt! Kommer äta samma rätt i framtiden med, men inte lika stor portion.



Stekt potatis med falukorv! Samma sak här..

Det var nog allt jag hade att bjuda på denna gång!

And remember.. No Pain no Gain!









4 kommentarer:

  1. Jisses, så mycket grejer det var. Det är nästan så man skulle bli mätt bara på kosttillskotten.

    Menmen, ska man göra något så ska man göra det ordentligt.

    Fatliesbloggen är såvitt jag vet vilande och hans nya blogg är http://paleofriend.org/

    SvaraRadera
  2. Tjena Christoffer!

    Har ett kring frågor här som jag hoppas att du vill svara på :) Skulle verkligen vara schysst!

    Jag har gymmat nu i ca 2½ år, och tycker det går bra. Har använt Whey 80 innan, mest för att testa, men tyckte inte att det gav så mycket resultat och sedan tog burken slut. Men nu skulle jag vilja införskaffa någonting mera.

    Jag har fungerat på kreatin. Har dock ett dock ett par funderingar kring detta... hur jag ska dosera det, ska jag blanda det med någonting?

    Jag skulle vilja uppnå en stor ökning i muskelmassa och vikt på, såklart, en så kort tid som möjligt. Vad rekommendareas? :)

    Helst ett ganska så billigt alternativ, men lite måste man spendera.

    Hoppas du tar dig en liten tid att svara på några av frågorna!


    En SUPERBLOGG!

    Emil.

    SvaraRadera
  3. Sho Emil!

    Till att börja med så är som sagt alla sorters proteinpulver inga "mirakelpulver". Det är en behändig form av protein som lätt blandas och som jag såsom många andra använder pga just dess användarvänlighet.

    Det är väldigt praktiskt att bara hälla i lite protein i en shake, för att sedan blanda till efterträningen och vips du har ett mindre mål mat.

    Jag kan varmt rekommendera Whey-100 Body Science från mmsport, prisvärt och högkvalitativt.

    Bortsett från att det är lättlagat och praktiskt, så skulle du lika gärna kunna äta lite kyckling, några ägg eller en tonfiskburk.

    Protein som protein..

    Huruvida träningen ger något resultat baseras på vad du äter och hur mycket du tränar. För att du ska lägga på dig muskler krävs naturligvis ett överskott av energi, intag på mat. Se Treenigheten.

    Angående kreatin så blandar jag mitt kreatin till shaken efter träningen, och till frukosten i valfri drink.

    Om du inte använt kreatin innan så har du ju först en uppladdningsfas på fyra dagar, då du tar 20g fördelat på 4 intag, spridda under dagen.

    För att sedan ta 5-10gram per dag, alla dagar i veckan, även då du inte tränar.

    Fler frågor angående kost, träning och sömn kan du läsa om i treenigheten, där bör du finna de flesta svaren :)

    Om du trots det har fler frågor, så fire away :)

    Tack för att du diggar bloggen!

    SvaraRadera